Pani Ewa Piecuch z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego z Twardorzeczki, przygotowała innowacyjny program pedagogiczny. Skierowany jest on do
młodzieży która chce rozwijać zdolności matematyczne, co w klasie ze zwiększoną liczbą godzin jest możliwe, a w przyszłości kontynuacja na wyższych
etapach nauczania. Innowacja zakłada nauczanie rozumowań matematycznych, rozwijanie myślenia matematycznego i uczenia poprawnego wnioskowania.
Środkiem dla osiągnięcia tego celu jest zwiększenie roli zadań na dowodzenie. Poniżej publikujemy osiągnięcia uczniów objętych programem.
O użyteczności matematyki jest przekonany prawie każdy, choć wiele osób nie zdaje sobie sprawy z zakresu tej użyteczności. Na co dzień robimy budżet domowy, zaciągamy kredyty, płacimy rachunki, liczymy powierzchnie i objętości dla różnych celów...itd. Wiele zawodów powiązanych jest ściśle z matematyką. Uznałam więc, że już na etapie gimnazjum istnieje potrzeba rozwijania myślenia matematycznego w zakresie rozszerzonym.
Mój program jest skierowany do młodzieży która chce rozwijać zdolności matematyczne, co w klasie ze zwiększoną liczbą godzin jest możliwe, a w przyszłości kontynuacja na wyższych etapach nauczania.
Innowacja zakłada nauczanie rozumowań matematycznych, rozwijanie myślenia matematycznego i uczenia poprawnego wnioskowania. Środkiem dla osiągnięcia tego celu jest zwiększenie roli zadań na dowodzenie.
Chcę pokazać moim uczniom użyteczność matematyki, jej piękno i uniwersalność. To, że matematyka porządkuje nasz sposób myślenia i jest niestandardowa. Podstawowym elementem tego programu są zadania wykraczające poza te programowe, typowe. Poprzez odpowiedni dobór treści chcę rozwijać u uczniów wyobraźnię, logiczne myślenie i poczucie piękna rozumowania.
Chciałabym, aby dzięki tej innowacji uczniowie w przyszłości chętniej wybierali przedmioty ścisłe jako wiodące, a ich nauka była przyjemnością, co przełoży się na ich osiągnięcia w szkole i życiu dorosłym.
OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW OBJĘTYCH INNOWACJĄ PEDAGOGICZNĄ:
- Wrzesień 2016 r.
Olimpiada Matematyczna Juniorów – konkurs objęty patronatem Ministerstwa Oświaty i Nauki. Ma na celu wychwycić młodzież uzdolnią matematycznie. Bardzo trudny.
I etap – część testowa ( test typu: Tak,Tak, Nie,Tak)
W konkursieuczestniczy 4 uczniów klasy II d i jeden uczeń klasy III c.
Tak prezentuje się nasza szkoła na tle powiatu, województwa i kraju:
- Październik 2016 r.
II etap Olimpiady Matematycznej Juniorów –uczniowie rozwiązują zadania otwarte.
Suma punktów etapu I i II decyduje o przejściu do następnego etapu.
42. |
Loska |
Rafał Michał |
3 |
Gimnazjum nr 21 im. Adeli Korczyńskiej |
Katowice |
43. |
Machowski |
Mikołaj Stanisław |
3 |
Gimnazjum im. Jana Pawła II |
Twardorzeczka |
44. |
Marecki |
Mateusz Franciszek |
2 |
Gimnazjum nr 16 im. Stefana Banacha |
Bielsko-Biała |
46. |
Matuszek |
Dominik Jan |
2 |
Gimnazjum nr 16 im. Stefana Banacha |
Bielsko-Biała |
50. |
Modrzewska |
Emilia |
1 |
Gimnazjum nr 24 z Językiem Nauczania Francuskim im. Mikołaja Kopernika |
Katowice |
52. |
Mrowiec |
Justyna Malwina |
2 |
Gimnazjum im. Jana Pawła II |
Twardorzeczka |
Gratulujemy JUSTYNIE MROWIEC kl. II d i MIKOŁAJOWI MACHOWSKIEMU kl. III c awansu do kolejnego etapu. Trzymamy kciuki.
Wycinek z tabeli awansowanych. Uczniowie umieszczeni są alfabetycznie.
- Grudzień 2016 r.
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z matematyki etap I :
do następnego etapu przechodzi:
PATRYK KNAPEK kl. II d
MIKOŁAJ MACHOWSKI kl. III c.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
autor
2016-12-12