Pani Ewa Piecuch z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego z Twardorzeczki, przygotowała innowacyjny program pedagogiczny. Skierowany jest on do młodzieży która chce rozwijać zdolności matematyczne, co w klasie ze zwiększoną liczbą godzin jest możliwe, a w przyszłości kontynuacja na wyższych etapach nauczania. Innowacja zakłada nauczanie rozumowań matematycznych, rozwijanie myślenia matematycznego i uczenia poprawnego wnioskowania. Środkiem dla osiągnięcia tego celu jest zwiększenie roli zadań na dowodzenie. Poniżej publikujemy osiągnięcia uczniów objętych programem. 

O użyteczności matematyki jest przekonany prawie każdy, choć wiele osób nie zdaje sobie sprawy z zakresu tej użyteczności. Na co dzień robimy budżet domowy, zaciągamy kredyty, płacimy rachunki, liczymy powierzchnie i objętości dla różnych celów...itd. Wiele zawodów powiązanych jest ściśle z matematyką. Uznałam więc, że już na etapie gimnazjum istnieje potrzeba rozwijania myślenia matematycznego w zakresie rozszerzonym.

Mój program jest skierowany do młodzieży która chce rozwijać zdolności matematyczne, co w klasie ze zwiększoną liczbą godzin jest możliwe, a w przyszłości kontynuacja na wyższych etapach nauczania.

Innowacja zakłada nauczanie rozumowań matematycznych, rozwijanie myślenia matematycznego i uczenia poprawnego wnioskowania. Środkiem dla osiągnięcia tego celu jest zwiększenie roli zadań na dowodzenie.

Chcę pokazać moim uczniom użyteczność matematyki, jej piękno i uniwersalność. To, że matematyka porządkuje nasz sposób myślenia i jest niestandardowa. Podstawowym elementem tego programu są zadania wykraczające poza te programowe, typowe. Poprzez odpowiedni dobór treści chcę rozwijać u uczniów wyobraźnię, logiczne myślenie i poczucie piękna rozumowania.

Chciałabym, aby dzięki tej innowacji uczniowie w przyszłości chętniej wybierali przedmioty ścisłe jako wiodące, a ich nauka była przyjemnością, co przełoży się na ich osiągnięcia w szkole i życiu dorosłym.


OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW OBJĘTYCH INNOWACJĄ PEDAGOGICZNĄ:

  • Wrzesień 2016 r.

Olimpiada Matematyczna Juniorów – konkurs objęty patronatem Ministerstwa Oświaty i Nauki. Ma na celu wychwycić młodzież uzdolnią matematycznie. Bardzo trudny.

I etap – część testowa ( test typu: Tak,Tak, Nie,Tak)

W konkursieuczestniczy 4 uczniów klasy II d i jeden uczeń klasy III c.

Tak prezentuje się nasza szkoła na tle powiatu, województwa i kraju:

  • Październik 2016 r.

II etap Olimpiady Matematycznej Juniorów –uczniowie rozwiązują zadania otwarte.

Suma punktów etapu I i II decyduje o przejściu do następnego etapu.

42.

Loska

Rafał Michał

3

Gimnazjum nr 21 im. Adeli Korczyńskiej

Katowice

43.

Machowski

Mikołaj Stanisław

3

Gimnazjum im. Jana Pawła II

Twardorzeczka

44.

Marecki

Mateusz Franciszek

2

Gimnazjum nr 16 im. Stefana Banacha

Bielsko-Biała

46.

Matuszek

Dominik Jan

2

Gimnazjum nr 16 im. Stefana Banacha

Bielsko-Biała

50.

Modrzewska

Emilia

1

Gimnazjum nr 24 z Językiem Nauczania Francuskim im. Mikołaja Kopernika

Katowice

52.

Mrowiec

Justyna Malwina

2

Gimnazjum im. Jana Pawła II

Twardorzeczka

Gratulujemy JUSTYNIE MROWIEC kl. II d i MIKOŁAJOWI MACHOWSKIEMU kl. III c awansu do kolejnego etapu. Trzymamy kciuki.

Wycinek z tabeli awansowanych. Uczniowie umieszczeni są alfabetycznie.


  • Grudzień 2016 r.

Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z matematyki etap I :

do następnego etapu przechodzi:

PATRYK KNAPEK kl. II d

MIKOŁAJ MACHOWSKI kl. III c.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.